“Vliegensvlug”

Vandaag heeft de klas een heel erg leuk grapje uitgehaald waar ze van tevoren niet over hadden nagedacht.

Er zijn in onze klas een aantal vliegen, waardoor we goed op moeten letten op ons digibord. Aangezien het bord heel gevoelig is, hebben de vliegen het momenteel erg naar hun zin in groep 6.

Toen de juf even wat materiaal in een andere klas was brengen, zat er een vlieg op het digibord en stond ineens de software van Natuniek op. De kinderen pakten “vliegensvlug” hun Natuniekboek en deden alsof ze druk bezig waren met de biologieles.

De juf kwam snel terug en begon enorm hard te lachen.. De reactie van de kinderen was “dit moesten we doen van de vliegen”. Wat een lol hadden we met zijn allen!

#vliegen #vliegensvlug #vliegop

Verjaardag van de juf

Gisteren heeft juf Sylvana haar verjaardag gevierd. De kinderen hadden de juf allemaal gefeliciteerd en sommige kinderen hadden nog een cadeautje meegenomen.

We hebben een hele tijd bingo gespeeld, de kinderen waren enorm fanatiek! Omdat ze graag prijzen wilden winnen, hebben we wel 5 kaarten gespeeld en totaal 12 rondes.

Vervolgens hebben we ook nog lekker een film gekeken en lekkers gegeten. Tussendoor kwamen de kinderen van groep 8 nog snoep strooien en was het alweer tijd om te gaan eten.

In de middag zijn we wezen wennen in de nieuwe klas. Dit vonden de kinderen nogal vreemd, omdat de juf de juf bleef. Maar er is wel veel verteld over de dingen die we in groep 7 gaan doen.

Al met al een leuke dag.

Iedereen bedankt voor de leuke en mooie cadeaus!

De guppy’s op bezoek in groep 6

Vanochtend kwamen de guppy’s in groep 6 op bezoek. De kinderen van de guppy’s wilde graag informatie over Schiphol krijgen van oudere kinderen.

Wat is een stewardess? Wat is Schiphol? Wat is een landingsbaan, wat is een piloot etc.

De kinderen uit groep 6 hebben van alles kunnen vertellen en de guppy’s hebben veel onthouden.

Goed gedaan guppy’s en groep 6!

#samenknap

Juf Michelle en juf Sylvana

Presentaties over Schiphol

Vandaag hebben we gezamenlijk een werkstuk gemaakt over Schiphol. De kinderen zijn in twee- en drietallen aan de slag gegaan met een hoofdstuk.

Aan het eind, toen alles klaar was, heeft iedere groep zijn/haar hoofdstuk mogen presenteren. Wat hebben de kinderen dit goed gedaan!

#taalknap #samenknap

Verkoelende traktatie

Vandaag hadden de kinderen uit groep 6 hun laatste gymles van het schooljaar.Aan het eind van deze gymles had Thomas een verkoelende verrassing. Hij had samen met zijn ouders geregeld dat de hele klas een lekker ijsje kreeg van Tuk Tuk. Dit werd door iedereen enorm gewaardeerd! Bedankt Thomas!

Thema Schiphol

Vandaag zijn de kinderen verder gegaan met de uitwerking van het thema Schiphol.

Er worden borden gemaakt hoe laat de vluchten vertrekken, de check-in balie, paspoortcontrole, douane, een woordweb in het Engels etc.

Er zijn kinderen die in tweetallen dingen gaan onderzoeken en dit later zullen presenteren.

De kinderen hebben hard en productief gewerkt!

Beeball toernooi groep 6

Vanochtend hebben alle kinderen enorm hun best gedaan tijdens het beeball toernooi. Het was warm, maar dat mocht de pret niet drukken.

Elke groep heeft wel een keer gewonnen en hebben sportief gespeeld. Begeleiders enorm bedankt voor jullie hulp! Meer foto’s op onze website.

Juf Thelma en juf Sylvana

Spieken in groep 6

Vandaag zijn wij verder gegaan met ons aardrijkskunde thema “Schiphol”. De kinderen zijn aan de slag gegaan met folders maken over hun vakantieland.

Opzoeken hoeveel inwoners er wonen in het land, welke taal spreken ze er, wat is de oppervlakte van het land, hoe lang is het vliegen, bezienswaardigheden en bijzonderheden van het land etc.

De kinderen hebben met deze opdracht ook direct kunnen leren hoe zij bepaalde dingen op internet op moesten zoeken.

Na ongeveer 45 minuten werd de les stil gelegd en mochten de kinderen legaal spieken. Hierbij hadden ze per groepje 30 seconde de tijd om bij andere kinderen te kijken hoe zij de folder aan het maken waren en of er nog iets bij zat wat zijzelf konden gebruiken.

Een erg leuke en leerzame les.

Tijdens de kijkavond/ inloop rapportavond kam iedereen ons werk bewonderen. We zijn namelijk nog lang niet klaar in de klas!

Oefenen voor de sportdag

Vanmiddag hebben alle kinderen van groep 6 op het veld geoefend met beeball. Juf Petra heeft alles stap voor stap met de kinderen doorgenomen en we kennen nu alle regels.

De kinderen hebben al goed inzicht en kunnen al goed slaan en rennen.

#beweegknap #samenknap

, , , , ,

De Noord rent de Feyenoord FunRun

Zo’n 30 kinderen van De Noord hebben afgelopen woensdag meegedaan aan de Feyenoord FunRun. In en rondom stadion De Kuip werd door de kinderen 800 meter afgelegd. Door de spelerstunnel, langs de persruimte en over het veld. Op plekjes waar je normaal nooit komt, hebben de kinderen hardgelopen. Dat allemaal om voor het Sophia Kinderziekenhuis een mooi bedrag op te halen. Goed gedaan allemaal!