, , , , ,

De Noord rent de Feyenoord FunRun

Zo’n 30 kinderen van De Noord hebben afgelopen woensdag meegedaan aan de Feyenoord FunRun. In en rondom stadion De Kuip werd door de kinderen 800 meter afgelegd. Door de spelerstunnel, langs de persruimte en over het veld. Op plekjes waar je normaal nooit komt, hebben de kinderen hardgelopen. Dat allemaal om voor het Sophia Kinderziekenhuis een mooi bedrag op te halen. Goed gedaan allemaal!

, ,

Les over de ‘dode hoek’ voor de bovenbouw

Vandaag heeft de bovenbouw een les over de dode hoek gehad. Het eerste gedeelte bestond uit theorie. Door middel van uitleg, filmpjes en een quiz kwamen de kinderen achter de belangrijkste regels. Het tweede gedeelte was praktisch. Buiten hebben de kinderen zelf ervaren wat je wel en niet ziet bij verschillende situaties rondom een vrachtwagen.

KAMPIOEN VAN RIDDERKERK!

Vandaag hadden de kinderen van groep 7 een sportdag. Op het zonovergoten terrein van sv Slikkerveer werd het Cruyff Court 6 vs 6 toernooi gehouden. Bijna alle scholen van Ridderkerk deden mee. Zo ook wij met 2 jongensteams en 1 meisjesteam. Wat deden ze het goed! Zo goed zelfs, dat het jongensteam Noord 1 kampioen van Ridderkerk is geworden! Het meisjesteam heeft alles gewonnen en het andere jongensteam heeft het ook fantastisch gedaan! Het was een sportieve, zonnige dag vol respect, inzet en plezier. Alle begeleiding heel erg bedankt! Meer foto’s van onze toppers van de Noord komen z.s.m. op de website.

#samenknap #beweegknap

Toeters en bellen?

Nee, de gastles van Sandra ging niet over bellen. Wel over de blaasinstrumenten die zij bespeelt. De moeder van Iris kwam vandaag vertellen, laten zien en natuurlijk laten horen welke instrumenten zij bespeelt. Waar zijn ze van gemaakt, hoe zien ze er uit, wat voor geluid maken ze en hoe bespeel je ze? Dat werd allemaal duidelijk vanochtend. Sandra heeft zelf de trompet en de hoorn bespeeld. Het was wel even geleden, maar het klonk nog goed! De kinderen hebben goed zitten luisteren en mochten zelf ook even proberen om te kijken of ze er wat geluid uit konden krijgen, want dat is nog niet zo simpel! Sandra, heel erg bedankt! #Muziekknap #WijMakenMuziek

Demonstratie slagwerk voor groep 7 en 8

Vandaag kwam de vader van Jada uit groep 8 een demonstratie over slagwerk geven. Na een korte uitleg over de geschiedenis van de muziek, werden de verschillende soorten instrumenten benoemd. Met deze kennis op zak gingen de kinderen zelf aan de slag. Zo werden er ritmes geklapt, instrumenten bespeeld, en werd er afgesloten met een quiz! Het was een leerzame en ontzettend leuke demo. Bedankt!

Taal met een beetje drama.

Vandaag was de taalles net even wat anders. De kinderen hebben in verschillende groepjes woorden en spreekwoorden uitgebeeld. Het begon met een estafette, waar de kinderen steeds werkwoorden moesten uitbeelden. Zij mochten hier natuurlijk niet bij praten! Daarna moesten de kinderen verschillende spreekwoorden uitbeelden. De kinderen deden enthousiast mee en deden het erg goed!

Een creatief aardrijkskundehoofdstuk

De afgelopen weken hebben we met aardrijkskunde het gehad over gebergten , zoals de Alpen en de Himalaya. Naast het werken uit het boek, hebben de kinderen de informatie die ze geleerd hebben, vertaald naar een zelfgemaakte berg. Met kippengaas, papier maché en verf hebben de kinderen erg goed hun best gedaan en de resultaten mogen er zijn! Erg goed gedaan! #samenknap #beeldknap

Tentoonstelling Aardoom

Gisteren zijn de kinderen van groep 7 naar de Oudheidkamer geweest. Hier is een tentoonstelling over het hoveniersbedrijf Aardoom. Omdat Aardoom ons nieuwe “groene schoolplein” gaat aanleggen, leek het ons leuk om de kinderen wat te laten leren over dit bedrijf. De kinderen hebben veel geleerd over het bedrijf, maar ook over groenten die verbouwd kunnen worden. Via deze weg willen we de mensen van de Oudheidkamer bedanken!

Een nieuwe juf in groep 7

Vandaag is juf Demi begonnen in groep 7. Zij zal het komende halfjaar stage komen lopen bij ons in de klas. Vanochtend hebben de kinderen kennis gemaakt door middel van een spel en een Kahootquiz over de juf. Het wordt vast een leuk en gezellig halfjaar! Welkom juf Demi!

Blok 2 van het Leerplein

Vandaag zijn we gestart met de 2e ronde van het leerplein. We zullen weer in 4 weken alle onderdelen doen.

De kinderen hebben vandaag in de keuken groentesoep gemaakt, hierbij hebben ze zelf alle groentes meegenomen, moesten oefenen met met de liters, milliliters en centiliters. De rekenbegrippen stonden centraal en uiteraard was het belangrijk om goed samen te werken.

Een ander onderdeel waren de Engelse spelletjes, de kinderen hebben dit gedaan onder begeleiding van een moeder. Alles werd zoveel mogelijk in het Engels gedaan, zo konden ze goed oefenen met het spreken van de Engelse taal.

In de techniekhoek was er een groep te vinden die erg fanatiek aan de slag gingen met het bouwen van een toren. De toren moest zo hoog mogelijk worden. Hij werd gemaakt van spaghetti en spekjes, maar de kinderen kwamen er achter dat het toch wel erg lastig was om een goede constructie te bedenken.

In de beeldknaphoek gingen de kinderen aan de slag met de eerst letter van hun naam. Deze hebben zijn moeten tekenen, uitknippen en opgeplakt op een wit vel. Vervolgens zijn zij kleuren gaan mengen met verf en hebben de rest om de letter helemaal geverfd. De eindresultaten zijn erg leuk geworden.

Alle hulpouders enorm bedankt voor jullie hulp!