Juffendag bij de Guppy’s

Vandaag was het juffendag, cadeautjes uitpakken, pannenkoeken eten en natuurlijk waterfeest. Wat was het weer gezellig.

Bedankt alle kinderen en ouders voor de onwijs leuke dingen, deze SUPERJUF is blij!

De guppy’s op bezoek in groep 6

Vanochtend kwamen de guppy’s in groep 6 op bezoek. De kinderen van de guppy’s wilde graag informatie over Schiphol krijgen van oudere kinderen.

Wat is een stewardess? Wat is Schiphol? Wat is een landingsbaan, wat is een piloot etc.

De kinderen uit groep 6 hebben van alles kunnen vertellen en de guppy’s hebben veel onthouden.

Goed gedaan guppy’s en groep 6!

#samenknap

Juf Michelle en juf Sylvana

Wat wil jij later worden?

De kinderen van de Guppy’s zijn de afgelopen weken allerlei beroepen aan het ontdekken.

Ze spelen in de bakkerij, doen het woordenschat spelletje over de bakker. De bouwvakkers bouwen gebouwen, we knutselen een boef achter de tralies en maken de puzzel van de politieauto.

Daarnaast is de moeder van Jabir komen vertellen over de apotheek en komt er morgen een ambulance op school. Bedankt ouders!

Van kikkerdril tot kikker!

Deze week hebben de kinderen alles over kikkers geleerd.

We hadden kikker puzzels, over kikkers knutselen, kikkers op het krijtbord, kikker spelletjes en boekjes over kikkers.

Natuurlijk werd er ook weer veel gezongen en gedanst op liedjes over kikkers.

Hieronder kunnen jullie wat liedjes vinden.

Volgende week hebben we het nog 1 week over de lente en gaan we op donderdag als afsluiting naar de kinderboerderij. Vanaf 11 juni gaan we het hebben over het thema beroepen, meer informatie krijgen jullie nog.

Rupsje nooitgenoeg

Vandaag hebben de kinderen de groeicyclus van een vlinder geleerd.

In de klas waren echte rupsen. Deze hebben we eens goed van dichtbij bekeken.

Daarna heeft de juf het boekje rupsje nooitgenoeg voorgelezen. Hierbij zijn we rupsen en vlinders aan het knutselen.

Ook de puzzeltafel ligt vol met puzzels over de groei van een vlinder. Op de computer zijn de kinderen druk bezig met het tellen van vlinders.

Als je bij ons in de klas komt krijg je echt “lentekriebels”.

Wilt u een boeket kopen?

De afgelopen weken hebben de kinderen bij de Guppy’s het druk gehad met het maken van een bloemenwinkel.

Wat heeft een bloemenwinkel allemaal nodig?

Een kassa,bloemen, boeket, zaadjes, prijskaartjes, open/dicht kaartje, een naambordje, geld, gieter, hark en een bonnetje voor de klanten.

Vandaag waren dan eindelijk alle voorbereidingen klaar, de winkel is feestelijk geopend!

Daarnaast kunt u ook bij ons op bezoek bij de kinderboerderij. Hier kom je een heleboel dieren tegen, ook weten de kinderen u dan te vertellen welke producten er allemaal bij de boerderij vandaan komen. Denkt u dan aan groente, melk, eieren en melk.

Wist u dat onze kinderen de dieren ook al in het Engels kunnen benoemen?

Oefen dan nu het liedje over de farm thuis, dan hoort u dit vanzelf!

“Lentekriebels”

Vandaag zijn de kleuters van start gegaan met het thema “lentekriebels”.

Bij de Guppy’s hebben de kinderen vandaag de bloemen, die de kinderen mee hadden genomen, bekeken.  Ouders bedankt hiervoor!

We weten nu dat als we al die bloemen bij elkaar binden dat we een mooi boeket hebben gemaakt. Wat een lastig woord was dat nog, een boeket.

Deze week maken we ook bloemen op de kralenplanken, bouwen we hokken voor de jonge dieren, maken we een tulpenveld met propjes papier en willen we binnenkort een bloemenwinkel maken van onze huishoek.

Days of the week!

Deze week hebben de kinderen van Monkey de dagen van de week geleerd.

Ook konden de kinderen de kleuren van de week weer goed benoemen in het Engels.

Monkey had ook 2 leuke liedjes over de dagen van de week.

De kinderen vonden het zo leuk dat de juf het liedje maar snel naar alle vaders en moeders moesten sturen!

Veel plezier met zingen!

Zelf muziek componeren, dat kunnen de Guppy’s.

De afgelopen week zijn wij zelf muziek gaan componeren op de xylofoon en vandaag ook op het Digibord.

Met het muziekprogramma op Gynzy kunnen wij zelf liedjes maken maar ook liedjes meespelen met de boomwhackers.

Eerst zijn we eens gaan kijken hoe de boomwhackers eruit zien, ze van groot naar klein neergelegd, de kleuren benoemd, naar de tonen geluisterd en gekeken hoe we het instrument allemaal konden gebruiken. Slaan op je handen, slaan op de grond, slaan op je benen en slaan op de stoel. Iedere manier klonk weer heel anders.

Na het experimenteren zijn we het liedje, 1,2,3,4 hoedje van gaan meespelen met het programma.

Wat was het weer een leuke muzikale dag.

Als je mocht kiezen, welke olympische wintersport zou jij dan willen doen?

Vanochtend hadden de kinderen een kringgesprek over alle sporten op de Olympische spelen.

De juf gaf de kinderen eerst raadseltjes over de verschillende sporten.

-Je ligt op je buik en het gaat heel hard?

-Deze sport doe je op een berg en je hebt 2 stokken nodig?

-Bij deze sport maken ze het ijs glad met een bezem?

Daarna mochten ze kiezen welke sport zij zouden willen doen, hieronder het resultaat!
Mica: snowboarden
Febe: kunstschaatsen