Spieken in groep 6

Vandaag zijn wij verder gegaan met ons aardrijkskunde thema “Schiphol”. De kinderen zijn aan de slag gegaan met folders maken over hun vakantieland.

Opzoeken hoeveel inwoners er wonen in het land, welke taal spreken ze er, wat is de oppervlakte van het land, hoe lang is het vliegen, bezienswaardigheden en bijzonderheden van het land etc.

De kinderen hebben met deze opdracht ook direct kunnen leren hoe zij bepaalde dingen op internet op moesten zoeken.

Na ongeveer 45 minuten werd de les stil gelegd en mochten de kinderen legaal spieken. Hierbij hadden ze per groepje 30 seconde de tijd om bij andere kinderen te kijken hoe zij de folder aan het maken waren en of er nog iets bij zat wat zijzelf konden gebruiken.

Een erg leuke en leerzame les.

Tijdens de kijkavond/ inloop rapportavond kam iedereen ons werk bewonderen. We zijn namelijk nog lang niet klaar in de klas!