, , , , ,

De Noord rent de Feyenoord FunRun

Zo’n 30 kinderen van De Noord hebben afgelopen woensdag meegedaan aan de Feyenoord FunRun. In en rondom stadion De Kuip werd door de kinderen 800 meter afgelegd. Door de spelerstunnel, langs de persruimte en over het veld. Op plekjes waar je normaal nooit komt, hebben de kinderen hardgelopen. Dat allemaal om voor het Sophia Kinderziekenhuis een mooi bedrag op te halen. Goed gedaan allemaal!

, , ,

Oefenen voor de uitvoering van de kerstvoorstelling

Aan het eind van de ochtend hebben de kinderen van de groepen 5, 6, 6/7 & 7 alvast voor de eerste keer geoefend voor de uitvoering van de kerstvoorstelling.

Een aantal teksten zijn alvast voorgedaan en het Engelse liedje is geoefend.

Wat deden de kinderen het goed! Woensdag 20 december is de echte uitvoering voor de ouders.

Sint in groep 5

Wat een gezelligheid vandaag in groep 5. We hebben vol enthousiasme de surprises uitgepakt. Wat hebben jullie je best gedaan.

Kerstvoorstelling

Iedere vrijdag oefenen de kinderen met juffrouw Linde voor de voorstelling. We kunnen er nog niet zoveel over verklappen, maar de kinderen doen goed hun best. Iedereen durft te dansen, te acteren en te zingen. Zelfs de kinderen die normaal gesproken erg verlegen zijn. Dit is super leuk om te zien. Zeker wanneer je hun talenten ontdekt! Vandaag waren de kinderen een dansje en een liedje aan het oefenen. Ben je ook zo benieuwd hoe de kinderen van groep 5 het doen? Kom dan 20 december kijken.

,

Hulppieten van groep 5 zijn geslaagd.

Groep 5 heeft vandaag pietengym gehad. De kinderen hebben geklauterd, gebalanceerd en gemikt. Ze zijn klaar om in te vallen, wanneer de pieten geblesseerd zijn.

Verkeersles groep 5.

Vandaag hebben wij een praktische verkeersles lopen op de stoep en oversteken gehad. De kinderen hebben op het plein onder leiding van meester Cees dit geoefend.

Waterles groep 5

Vandaag hebben de kinderen onderzocht welke dieren er in de sloot leven naast de school. Wij hebben zoal gevonden: waterschorpioen, waterjuffers, bloedzuigers, salamanderlarve. Ook hebben we onderzocht hoe schoon de sloot is. Het was een leerzame les.