Berichten uit de groepen

verkeersles oversteken.

Vorige week hebben de Gekko kinderen verkeersles in het oversteken gehad.  Er is over gesproken, we hebben een oversteeklied gezonden en in de klas geoefend. Natuurlijk zijn we het daarna gaan toepassen buiten in de buurt van onze school. Iedereen heeft enthousiast meegedaan.

Leerplein en nieuw speelplein

In de afgelopen week zijn er weer leuke dingen gebeurd. Zo is er een deel van het nieuwe plein in gebruik genomen. De kinderen spelen naar harte lust in de grote zandbak, in de hut en lopen heerlijk door het doolhof. Ook zijn we weer op het leerplein geweest. Daar hebben we herfstdieren gekleid, gebouwd met de kapla, herfstpuzzels gemaakt en opdrachten met de Beebot gedaan. De kinderen vinden het erg leuk om op het leerplein te werken. Wij zijn dan ook erg blij met alle hulp van ouders en grootouders!

“Vliegensvlug”

Vandaag heeft de klas een heel erg leuk grapje uitgehaald waar ze van tevoren niet over hadden nagedacht.

Er zijn in onze klas een aantal vliegen, waardoor we goed op moeten letten op ons digibord. Aangezien het bord heel gevoelig is, hebben de vliegen het momenteel erg naar hun zin in groep 6.

Toen de juf even wat materiaal in een andere klas was brengen, zat er een vlieg op het digibord en stond ineens de software van Natuniek op. De kinderen pakten “vliegensvlug” hun Natuniekboek en deden alsof ze druk bezig waren met de biologieles.

De juf kwam snel terug en begon enorm hard te lachen.. De reactie van de kinderen was “dit moesten we doen van de vliegen”. Wat een lol hadden we met zijn allen!

#vliegen #vliegensvlug #vliegop

Juffendag en doordraaimiddag Gorilla’s

Afgelopen maandag hebben we juffendag gevierd. Wat zijn we verwend door alle kinderen en hun ouders! Dank jullie wel!
Voor de lunch werden de kleuters op pannenkoeken getrakteerd. Wat hebben ze zitten smullen zeg! ’s Middags werd er heerlijk gespeeld tijdens het waterfeest dat werd afgesloten met een ijsje.

Dinsdagmiddag waren de kinderen “op visite” in hun nieuwe klas. Dat was reuze spannend, maar ook heel erg leuk! Sommige kinderen blijven bij ons, maar worden nu de Gekko’s. Zij krijgen in die klas weer nieuwe kinderen als vriendje of vriendinnetje. Op de foto’s kunt u zien hoe gezellig ze daar hebben gespeeld. Volgend schooljaar gaan we weer leuke dingen beleven met elkaar.

Voor nu willen wij alle kinderen die naar groep 2/3 en groep 3 gaan heel veel plezier en succes wensen. Ook wensen we Juna heel veel plezier op haar nieuwe school in België. Wij willen alle ouders bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen dat jullie in ons hebben. We wensen jullie allemaal een heel fijne vakantie en zien jullie na de vakantie vast weer terug!
Met zonnige groeten,

Juf Wilma en juf Bernadette

Verjaardag van de juf

Gisteren heeft juf Sylvana haar verjaardag gevierd. De kinderen hadden de juf allemaal gefeliciteerd en sommige kinderen hadden nog een cadeautje meegenomen.

We hebben een hele tijd bingo gespeeld, de kinderen waren enorm fanatiek! Omdat ze graag prijzen wilden winnen, hebben we wel 5 kaarten gespeeld en totaal 12 rondes.

Vervolgens hebben we ook nog lekker een film gekeken en lekkers gegeten. Tussendoor kwamen de kinderen van groep 8 nog snoep strooien en was het alweer tijd om te gaan eten.

In de middag zijn we wezen wennen in de nieuwe klas. Dit vonden de kinderen nogal vreemd, omdat de juf de juf bleef. Maar er is wel veel verteld over de dingen die we in groep 7 gaan doen.

Al met al een leuke dag.

Iedereen bedankt voor de leuke en mooie cadeaus!

Juffendag bij de Guppy’s

Vandaag was het juffendag, cadeautjes uitpakken, pannenkoeken eten en natuurlijk waterfeest. Wat was het weer gezellig.

Bedankt alle kinderen en ouders voor de onwijs leuke dingen, deze SUPERJUF is blij!

,

De guppy’s op bezoek in groep 6

Vanochtend kwamen de guppy’s in groep 6 op bezoek. De kinderen van de guppy’s wilde graag informatie over Schiphol krijgen van oudere kinderen.

Wat is een stewardess? Wat is Schiphol? Wat is een landingsbaan, wat is een piloot etc.

De kinderen uit groep 6 hebben van alles kunnen vertellen en de guppy’s hebben veel onthouden.

Goed gedaan guppy’s en groep 6!

#samenknap

Juf Michelle en juf Sylvana

Presentaties over Schiphol

Vandaag hebben we gezamenlijk een werkstuk gemaakt over Schiphol. De kinderen zijn in twee- en drietallen aan de slag gegaan met een hoofdstuk.

Aan het eind, toen alles klaar was, heeft iedere groep zijn/haar hoofdstuk mogen presenteren. Wat hebben de kinderen dit goed gedaan!

#taalknap #samenknap

Verkoelende traktatie

Vandaag hadden de kinderen uit groep 6 hun laatste gymles van het schooljaar.Aan het eind van deze gymles had Thomas een verkoelende verrassing. Hij had samen met zijn ouders geregeld dat de hele klas een lekker ijsje kreeg van Tuk Tuk. Dit werd door iedereen enorm gewaardeerd! Bedankt Thomas!

De Timmertuin

Lieve kids,

Omdat ik met pensioen ga wilde ik nog heel graag voor de laatste keer naar de Timmertuin. Ik wist zeker dat we daar nog n heel leuke dag met elkaar zouden hebben.

En wat was t een feestje!

Wat hebben we geboft met het weer. Er hing een heerlijke sfeer, iedereen was lief voor elkaar.

En dat was voor mij het mooiste cadeau!

Wat hebben jullie mooie hutten getimmerd, Sydney en Taylan waren niet te stoppen. Jullie hebben daarom ook een bouwdiploma gekregen.

Anderen reden heel wat rondjes in de skelters. Er werd ook een tentenkamp gebouwd. En met elkaar gespeeld in bestaande hutten.

Riley was heel lief voor een (doof) meisje van een andere school.

Ik heb van jullie allemaal genoten omdat ik zag dat jullie het erg naar jullie zin hadden .

Een dag om niet te vergeten.

Wees zuinig op jullie geluksvogeltje en op de nieuwe bijzondere voetbal van KiKa.

Lieve moeders die gereden hebben, dank jullie wel.

Groetjes juf Lida.