Oefenen voor de sportdag

Vanmiddag hebben alle kinderen van groep 6 op het veld geoefend met beeball. Juf Petra heeft alles stap voor stap met de kinderen doorgenomen en we kennen nu alle regels.

De kinderen hebben al goed inzicht en kunnen al goed slaan en rennen.

#beweegknap #samenknap

, , , , ,

De Noord rent de Feyenoord FunRun

Zo’n 30 kinderen van De Noord hebben afgelopen woensdag meegedaan aan de Feyenoord FunRun. In en rondom stadion De Kuip werd door de kinderen 800 meter afgelegd. Door de spelerstunnel, langs de persruimte en over het veld. Op plekjes waar je normaal nooit komt, hebben de kinderen hardgelopen. Dat allemaal om voor het Sophia Kinderziekenhuis een mooi bedrag op te halen. Goed gedaan allemaal!

, ,

Les over de ‘dode hoek’ voor de bovenbouw

Vandaag heeft de bovenbouw een les over de dode hoek gehad. Het eerste gedeelte bestond uit theorie. Door middel van uitleg, filmpjes en een quiz kwamen de kinderen achter de belangrijkste regels. Het tweede gedeelte was praktisch. Buiten hebben de kinderen zelf ervaren wat je wel en niet ziet bij verschillende situaties rondom een vrachtwagen.

KAMPIOEN VAN RIDDERKERK!

Vandaag hadden de kinderen van groep 7 een sportdag. Op het zonovergoten terrein van sv Slikkerveer werd het Cruyff Court 6 vs 6 toernooi gehouden. Bijna alle scholen van Ridderkerk deden mee. Zo ook wij met 2 jongensteams en 1 meisjesteam. Wat deden ze het goed! Zo goed zelfs, dat het jongensteam Noord 1 kampioen van Ridderkerk is geworden! Het meisjesteam heeft alles gewonnen en het andere jongensteam heeft het ook fantastisch gedaan! Het was een sportieve, zonnige dag vol respect, inzet en plezier. Alle begeleiding heel erg bedankt! Meer foto’s van onze toppers van de Noord komen z.s.m. op de website.

#samenknap #beweegknap

Bezoek Oudheidkamer

Enthousiast waren de kinderen van groep 6/7 over de komende plannen voor de verandering van het kleuterplein
Maar hoe werkt een hovenier, die onze tuin ontwerpt? Dit zagen en hoorden de kinderen in de oudheidkamer. Het bezoek was erg leerzaam

Bezoek Nieuwe Instituut

De kinderen van groep 6/7 hebben een kijkje genomen in de wereld van een architect. Zij hebben na het bespreken van plannen voor de nieuwbouw van De Gemini een plattegrond bekeken, verschillende maquettes gezien en deze ook zelf gemaakt. De werkstukken van de verschillende ruimtes zijn erg leuk geworden. De kinderen vonden het belangrijk om te kunnen chillen, op groene plekken te zijn en speciale sporten te spelen. Koken vinden de kinderen ook leuk om te doen op school.
Het bezoek naar het Nieuwe Instituut in Rotterdam was erg leerzaam.

Groep 6/7 weer gestart op het leerplein

Vandaag zijn we gestart met de 2e ronde van het leerplein. We zullen weer in 4 weken alle onderdelen doen.

De kinderen hebben vandaag in de keuken groentesoep gemaakt, hierbij hebben ze zelf alle groentes meegenomen, moesten oefenen met met de liters, milliliters en centiliters. De rekenbegrippen stonden centraal en uiteraard was het belangrijk om goed samen te werken.

Een ander onderdeel waren de Engelse spelletjes, de kinderen hebben dit gedaan onder begeleiding van een moeder. Alles werd zoveel mogelijk in het Engels gedaan, zo konden ze goed oefenen met het spreken van de Engelse taal.

In de techniekhoek was er een groep te vinden die erg fanatiek aan de slag gingen met het bouwen van een toren. De toren moest zo hoog mogelijk worden. Hij werd gemaakt van spaghetti en spekjes, maar de kinderen kwamen er achter dat het toch wel erg lastig was om een goede constructie te bedenken.

In de beeldknaphoek gingen de kinderen aan de slag met de eerst letter van hun naam. Deze hebben zijn moeten tekenen, uitknippen en opgeplakt op een wit vel. Vervolgens zijn zij kleuren gaan mengen met verf en hebben de rest om de letter helemaal geverfd. De eindresultaten zijn erg leuk geworden.

Alle hulpouders enorm bedankt voor jullie hulp!

, ,

Circuit in de groepen 6, 6/7 & 7

Vanmiddag hebben de groepen 6, 6/7 & 7 bij elkaar in de klas gewerkt. In groep 6 hebben de kinderen bij juf Sylvana een placemat gemaakt, waarbij zij mochten nadenken wat zij graag in het nieuwe gebouw van het Gemini College willen hebben.

In groep 6/7, bij juf Esther, hebben de kinderen met wasco en ecoline een sneeuwpop gemaakt.

Op het leerplein hebben meester Youri en juf Kirsten met gips gewerkt. De kinderen hebben een hand gemaakt van gips. Deze gaan ze tijdens het leerplein verven en helemaal afronden.

Het was een drukke, volle en gezellige middag.

#samenknap #beeldknap #zelfknap #taalknap

, , ,

Sneeuwballengevecht met de bovenbouw.

Het kan niemand zijn ontgaan: het heeft gesneeuwd! Wegen zijn onbegaanbaar en alles wordt nat, maar dat mocht de pret niet drukken. Vanmiddag hebben de groepen 6, 6/7, 7 en 8 buiten genoten van het winterse weer. Er werd een ouderwets sneeuwballengevecht gehouden. De juffen en meesters mochten er ook even aan geloven. #samenknap #natuurknap

, , ,

Oefenen voor de uitvoering van de kerstvoorstelling

Aan het eind van de ochtend hebben de kinderen van de groepen 5, 6, 6/7 & 7 alvast voor de eerste keer geoefend voor de uitvoering van de kerstvoorstelling.

Een aantal teksten zijn alvast voorgedaan en het Engelse liedje is geoefend.

Wat deden de kinderen het goed! Woensdag 20 december is de echte uitvoering voor de ouders.