Berichten uit de groepen

Kiem

In de bibliotheek zijn enkele werkjes van kinderen uit groep 3 en 4 te zien.” Huizen van later” gemaakt van kosteloos materiaal!

Leuk om te zien!

Over de ruimte verdeeld zijn veel kunstwerkjes te bewonderen!

 

paasontbijt bij de gorilla’s.

Donderdag 29 maart was het heel gezellig bij de kleutergroepen. Bij aankomst op school werden de kinderen begroet door twee vrolijke paashazen. In de klas werd er heerlijk ontbeten en na het ontbijt mochten de kinderen ook nog eieren zoeken, die door diezelfde paashazen waren verstopt. De gorilla’s mochten de gevonden eieren in hun zelfgemaakte paasmandjes mee naar huis nemen.

Toeters en bellen?

Nee, de gastles van Sandra ging niet over bellen. Wel over de blaasinstrumenten die zij bespeelt. De moeder van Iris kwam vandaag vertellen, laten zien en natuurlijk laten horen welke instrumenten zij bespeelt. Waar zijn ze van gemaakt, hoe zien ze er uit, wat voor geluid maken ze en hoe bespeel je ze? Dat werd allemaal duidelijk vanochtend. Sandra heeft zelf de trompet en de hoorn bespeeld. Het was wel even geleden, maar het klonk nog goed! De kinderen hebben goed zitten luisteren en mochten zelf ook even proberen om te kijken of ze er wat geluid uit konden krijgen, want dat is nog niet zo simpel! Sandra, heel erg bedankt! #Muziekknap #WijMakenMuziek

 

Paastakken in de klas

Vandaag hebben de kinderen van groep 6 gezellige paastakken in de klas neergezet.

Iedereen heeft er wat decoratie in mogen hangen, zodat het er in de klas gezellig uit ziet tijdens het paasontbijt van aanstaande donderdag.

#samenknap

Hiphop-les voor groep 8

Tijdens het thema ‘Wij maken muziek’ hebben we het over verschillende stijlen muziek. Afgelopen dinsdag kregen bezoek van Ferewe van Vugt. Ferewe werkt onder de artiestennaam Dichter en is onder andere bij De Wereld Draait Door geweest om zijn album te promoten. Tevens heeft hij een nummer geschreven over Erasmus en dit aan de Koning voorgedragen. Ferewe heeft het met de kinderen over hiphop-muziek gehad en per groepje is er gewerkt aan het schrijven en voordragen van een eigen rap. Ferewe, bedankt voor de leuke les!

Zelf muziek componeren, dat kunnen de Guppy’s.

 

De afgelopen week zijn wij zelf muziek gaan componeren op de xylofoon en vandaag ook op het Digibord.

Met het muziekprogramma op Gynzy kunnen wij zelf liedjes maken maar ook liedjes meespelen met de boomwhackers.

https://www.gynzykids.com/#/leerling/puzzel/550

Eerst zijn we eens gaan kijken hoe de boomwhackers eruit zien, ze van groot naar klein neergelegd, de kleuren benoemd, naar de tonen geluisterd en gekeken hoe we het instrument allemaal konden gebruiken. Slaan op je handen, slaan op de grond, slaan op je benen en slaan op de stoel. Iedere manier klonk weer heel anders.

Na het experimenteren zijn we het liedje, 1,2,3,4 hoedje van gaan meespelen met het programma.

Wat was het weer een leuke muzikale dag.

 

 

,

De tweede zwemles

De tweede zwemles

Dit moet ik even vertellen…….de kinderen die in het eerste bad zijn gestart hebben zo hard hun best gedaan, dat ze vandaag al naar het volgende badje mochten!!!!!

Wat een verrassing!De badjuf zei zelfs:” Als ze zo snel gaan komen ze misschien nog wel in het diepe.”

Maar ook de andere kinderen hebben weer erg hun best gedaan. Ze zijn echte waterratten. Ze waren vanmiddag dan ook erg moe toen ze naar huis gingen.

Pannenkoeken in groep 6

Vandaag was de Nationale pannenkoekendag. Aangezien we met de hele school bezig waren met de techniekdag, hebben we deze dag niet besteedt aan de pannenkoeken.

Maud had de vraag of zij toch voor de hele klas pannenkoeken mee mocht nemen en dat mocht. Dus kregen alle kinderen en de juf een heerlijke pannenkoek! Deze hebben ze als “toetje” op na hun boterham.

Dank je wel Maud, we hebben er van gesmuld!

,

De eerste zwemles

Het was een spannende dag! De eerste zwemles met elkaar! Met de bus naar de Fakkel en daar kennismaken met de badmeesters en badjuffen…..en dan ” een duik in het water”.

De kinderen zijn verdeeld in 3 groepen en krijgen alle aandacht en worden positief gestimuleerd.

En wat was ik trots op ze.

Ik zag kinderen watervrij worden, of duiken, onder water door een gat heen zwemmen. Soms vonden ze het een beetje spannend, maar je merkte dat ze steeds meer vertrouwen kregen.

 

Hulpmoeders zijn meegereden met de bus, hielden toezicht bij het omkleden en keken mee in het zwembad. Fijn dat ze erbij waren.

Voor we de bus instapten heb ik snel een foto gemaakt!Zie de duimen omhoog: de kinderen vonden het erg leuk!

,

Demonstratie slagwerk voor groep 7 en 8

Vandaag kwam de vader van Jada uit groep 8 een demonstratie over slagwerk geven. Na een korte uitleg over de geschiedenis van de muziek, werden de verschillende soorten instrumenten benoemd. Met deze kennis op zak gingen de kinderen zelf aan de slag. Zo werden er ritmes geklapt, instrumenten bespeeld, en werd er afgesloten met een quiz! Het was een leerzame en ontzettend leuke demo. Bedankt!