De Timmertuin

Lieve kids,

Omdat ik met pensioen ga wilde ik nog heel graag voor de laatste keer naar de Timmertuin. Ik wist zeker dat we daar nog n heel leuke dag met elkaar zouden hebben.

En wat was t een feestje!

Wat hebben we geboft met het weer. Er hing een heerlijke sfeer, iedereen was lief voor elkaar.

En dat was voor mij het mooiste cadeau!

Wat hebben jullie mooie hutten getimmerd, Sydney en Taylan waren niet te stoppen. Jullie hebben daarom ook een bouwdiploma gekregen.

Anderen reden heel wat rondjes in de skelters. Er werd ook een tentenkamp gebouwd. En met elkaar gespeeld in bestaande hutten.

Riley was heel lief voor een (doof) meisje van een andere school.

Ik heb van jullie allemaal genoten omdat ik zag dat jullie het erg naar jullie zin hadden .

Een dag om niet te vergeten.

Wees zuinig op jullie geluksvogeltje en op de nieuwe bijzondere voetbal van KiKa.

Lieve moeders die gereden hebben, dank jullie wel.

Groetjes juf Lida.

Dank jullie wel!!!!

Lieve kinderen, beste ouders,

Wat hebben we een heerlijke verjaardag gehad. We werden verrast met een echte feestmuts. Daarna kregen we allebei een schort met jullie handjes erop. Dat hebben jullie stiekem gedaan terwijl ik dacht dat er luizencontrole werd gehouden. Wat kunnen jullie goed een geheim bewaren! En thuis kunnen we jullie lievelingsrecepten klaarmaken, die in een mooie map bewaard worden. En dan ook nog een ‘hightea bon’! Wat een verwennerij. Enkele kinderen hadden ook apart nog iets meegenomen of gemaakt. Daarbij hing er een heel gezellige sfeer in de klas. Er is gezongen en gedanst.We hebben spelletjes gedaan en bingo gespeeld. Lekker buiten gegeten. Naar een optreden gekeken. Kortom, een fantastische dag. Voor mij de laatste verjaardag op school. Daarom extra bijzonder.

Dank jullie wel, namens juf Monique en juf Lida.

Zwemmen met kleren aan

De kinderen van de groepen 4 hebben woensdag met kleren aan gezwommen.

Wat had ik een bewondering voor deze waterratten.

Zonder klagen hebben ze veel baantjes gezwommen en allerlei “handicaps” moeten nemen.

Één ding is zeker: ik had het hen niet nagedaan!

Open toneelles

Vandaag was de laatste toneelles van juf Linde. Daarom mochten de ouders of opa’s en oma’s erbij zijn. Ik denk dat iedereen met plezier naar deze les heeft gekeken. Het is ook zo leuk om deze kant van de kinderen te zien. Juf Linde weet ieder kind mee te laten spelen. Of ze op een andere manier erbij te betrekken. Ze werkt met duidelijke afspraken en daar houden de kinderen zich goed aan. Er mag pas gespeeld worden als er “go” wordt gezegd. En bij ” back stage” is iedereen stil.

Het thema was: Vrienden

Alle aspecten van vriendschap zijn uitgespeeld.

Leren door toneel te spelen.

Het was top! Dank aan juf Linde. En ook de kinderen verdienen een complimentje.

Meer foto’s op onze website.

Kiem

In de bibliotheek zijn enkele werkjes van kinderen uit groep 3 en 4 te zien.” Huizen van later” gemaakt van kosteloos materiaal!

Leuk om te zien!

Over de ruimte verdeeld zijn veel kunstwerkjes te bewonderen!

De tweede zwemles

Dit moet ik even vertellen…….de kinderen die in het eerste bad zijn gestart hebben zo hard hun best gedaan, dat ze vandaag al naar het volgende badje mochten!!!!!

Wat een verrassing!De badjuf zei zelfs:” Als ze zo snel gaan komen ze misschien nog wel in het diepe.”

Maar ook de andere kinderen hebben weer erg hun best gedaan. Ze zijn echte waterratten. Ze waren vanmiddag dan ook erg moe toen ze naar huis gingen.

De eerste zwemles

Het was een spannende dag! De eerste zwemles met elkaar! Met de bus naar de Fakkel en daar kennismaken met de badmeesters en badjuffen…..en dan ” een duik in het water”.

De kinderen zijn verdeeld in 3 groepen en krijgen alle aandacht en worden positief gestimuleerd.

En wat was ik trots op ze.

Ik zag kinderen watervrij worden, of duiken, onder water door een gat heen zwemmen. Soms vonden ze het een beetje spannend, maar je merkte dat ze steeds meer vertrouwen kregen.

Hulpmoeders zijn meegereden met de bus, hielden toezicht bij het omkleden en keken mee in het zwembad. Fijn dat ze erbij waren.

Voor we de bus instapten heb ik snel een foto gemaakt!Zie de duimen omhoog: de kinderen vonden het erg leuk!

Toneellessen groep 4

Vrijdag hebben de kinderen voor de eerste keer toneellessen gehad van juf Linde.

Het is prachtig om te zien hoe ze alle kinderen zo vrij weet te maken om aan het spel mee te doen. Haar thema vrienden zal gekoppeld worden aan ons muziekthema:muziek is er voor iedereen.

De kinderen hebben genoten en kijken nu al uit naar volgende week.

Doelen stellen

Voordat we met een nieuw rekenblok zijn gestart, hebben de kinderen vooruit gekeken wat de doelen zijn voor de komende weken.
Wat gaan we voor nieuws leren? Dit hebben ze op een blad genoteerd. Die hangen in de klas.
Wij gaan natuurlijk erg ons best doen om deze doelen te halen.

Willen de ouders helpen??

Oefen dan de tafel van 3 en 4. Laat de kinderen met geld spelen.Gepast betalen of het te veel teruggeven.
En digitaal klokkijken, zoals 9:30 uur.

En 22+9=  of 35-8=

Veel succes!

Spelletjesmiddag groep 4 en 8

Vanmiddag hebben de kinderen van groep 4 gezelschapsspelletjes met kinderen van groep 8 gespeeld.

Het was een gezellige middag voor alle kinderen.