verkeersles oversteken.

Vorige week hebben de Gekko kinderen verkeersles in het oversteken gehad.  Er is over gesproken, we hebben een oversteeklied gezonden en in de klas geoefend. Natuurlijk zijn we het daarna gaan toepassen buiten in de buurt van onze school. Iedereen heeft enthousiast meegedaan.

Leerplein en nieuw speelplein

In de afgelopen week zijn er weer leuke dingen gebeurd. Zo is er een deel van het nieuwe plein in gebruik genomen. De kinderen spelen naar harte lust in de grote zandbak, in de hut en lopen heerlijk door het doolhof. Ook zijn we weer op het leerplein geweest. Daar hebben we herfstdieren gekleid, gebouwd met de kapla, herfstpuzzels gemaakt en opdrachten met de Beebot gedaan. De kinderen vinden het erg leuk om op het leerplein te werken. Wij zijn dan ook erg blij met alle hulp van ouders en grootouders!

Afscheid van juf Nazire

Vandaag was het de laatste dag dat juf Nazire bij ons in de klas was. Het was altijd erg gezellig met haar op dinsdag. We zullen je missen juf Nazire! Gelukkig blijf je wel bij ons op school ( groep 6/7) en kom je hopelijk gezellig nog eens langs bij de Gekko’s.

Om de laatste dag feestelijk af te sluiten mochten de kinderen vanmiddag verkleed naar school komen en hebben we leuke spelletjes gedaan, gedanst en filmpjes gekeken.  We hebben juf Nazire nog een zelfgemaakt cadeautje gegeven.

De Gekko’s

,

Fijne kerstdagen en gelukkig 2018!

De afgelopen 2 weken hebben de Gekko’s hard gewerkt om een gezellige kerstsfeer in de klas te krijgen. Er zijn mooie kerstbomen geknutseld en mooie potjes beplakt voor de waxinelichtjes.

Ook hebben de kinderen kerstbouwwerken gemaakt in de bouwhoek en met het kleine constructiemateriaal.  De kinderen hebben het kerstverhaal gehoord en met het stalletje gespeeld.

Morgen hebben we als afsluiting met elkaar een kerstdiner en hopen dat dit weer heel gezellig zal zijn. Wij wensen jullie allemaal alvast hele fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2018!

De gekko’s!

,

Samenwerken met de buddy’s.

Vandaag hebben de kinderen van groep 7 weer samengewerkt met hun buddy van de Gekko’s. Om het kerstdiner nóg gezelliger te maken, hebben de kinderen samen een potje versierd voor het waxinelichtje. Zo zien de tafels er volgende week nog gezelliger uit. De kinderen hadden het erg naar hun zin! #samenknap

,

Kruidnootjes maken met de Gekko’s.

Vandaag hebben de kinderen van groep 7 samen met hun buddy van de Gekko’s kruidnootjes gemaakt. Samen hebben ze het deeg gekneed en eerlijk verdeeld. Daarna hebben de kinderen er kruidnootjes van gemaakt. De kleuters en de kinderen van groep 7 vonden het erg leuk!

Wat zit er in mijn schoentje???…..

Gisteren mochten we op school onze schoen zetten. We hebben nog mooi gezongen voor we naar huis gingen.

Maar toen we vanmorgen op school kwamen waren onze schoenen weg! We zagen wel dat piet was blijven slapen, hij had een selfie achtergelaten en een brief. We moesten via zwarte en gele pijlen de schoenen zoeken. Gelukkig zijn er bij de Gekko’s goede speurders en we vonden na goed zoeken de zak met schoenen. In de schoen zat een mooi gekleurde stuiterbal.

Om 11 uur zijn we met onze buddy’s nog kruidnootjes gaan bakken op het Leerplein. Dat was heel leuk! De buddy’s kwamen ze ’s middags brengen en we hebben er op school 3 opgegeten en de rest hebben we mee naar huis genomen.

Kortom het was een gezellige maar ook drukke dag voor de Gekko’s!

,

Verlanglijstjes maken met de buddy’s

Vanmiddag hebben de kinderen van groep 7 met hun buddy van de Gekko’s een verlanglijstje gemaakt voor de Sint. Ze hebben samen speelgoedboeken doorgespit en gekeken wat de kinderen aan Sinterklaas willen vragen. Daarvoor moeten de kinderen natuurlijk wel lief zijn geweest, maar dit is vanmiddag helemaal goed gekomen! De kinderen hadden het erg naar hun zin. #samenknap

Spinternet

Deze week is het de week van de Mediawijsheid. De Gekko’s hebben hier ook aandacht aan besteed. Wij hebben gekeken naar het filmpje van Spinternet.

We hebben er met elkaar over gepraat en zo kwamen we er achter hoe je de tekeningen voor Sinterklaas kan versturen met je tablet.

,

Gezellige dag bij de Gekko’s!

Vandaag begonnen we de dag met het schoolontbijt. Kinderen zaten gezellig bij elkaar aan tafel. Er was brood, crackers, krentenbollen, rijstwafels en lekker beleg. Hierna hebben we nog een filmpje gekeken over gezond ontbijten en een liedje geluisterd.

Ook hebben de Gekko’s fijn in de klas gewerkt. Juf Nazire heeft een les gedaan over spiegelen en hebben de kinderen dit in tweetallen samen geoefend.

Natuurlijk zijn we met het heerlijke herfstweer ook nog even naar buiten gegaan. Het was een hele gezellige dag en alle kinderen hebben heel hard gewerkt!