Op bezoek bij het Nieuwe Instituut

Vanochtend zijn de kinderen van groep 6 met de bus opgehaald om naar het Nieuwe Instituut in Rotterdam te gaan. Hier zouden ze aan de slag gaan en mee mogen denken over de nieuwbouw van het Gemini College.

In de klas hebben we vorige week al een placemat en een moodboard gemaakt om mee te nemen naar het Nieuwe Instituut.

De kinderen hebben nagedacht wat zij fijne plekken op de Noord vinden, welke plekken zij ook graag in het nieuwe gebouw van het Gemini College wilde zien en wat er voor extra’s bij zouden kunnen komen.

De kinderen gingen vol goede ideeën naar Rotterdam. Toen we eenmaal aan waren gekomen, hebben we in het archief mogen kijken naar maquettes van allemaal verschillende schoolgebouwen. Vervolgens hebben de kinderen hun eigen moodboard mogen presenteren aan de mensen die bij het Nieuwe Instituut werken.

Als laatst hebben de kinderen deze ideeën uit mogen werken in hun eigen maquette. Dit werd een mooi groepswerk.

Het was een leerzame en leuke ochtend. De kinderen zijn erg nieuwsgierig welke ideeën van hun in het nieuwe gebouw van het Gemini College mogen komen.