Hutten bouwen

• Groep 3 is bezig met het taal thema : ‘Een hut bouwen’. En natuurlijk kwam toen de vraag… gaan we ook echt een hut bouwen juf? Waarop ik volmondig ja zei! Wat een enthousiasme. Niet alleen vanuit de kinderen, maar ook vanuit ouders. Er werden allerlei spullen verzameld en afgelopen vrijdag hebben we samen een fantastische hut neergezet!

Eerst hebben we als voorbereiding een brainstorm gehad in de vorm van een placemat; wat hebben we nodig voor een hut? Ook hebben sommige kinderen met een maatje uit groep 6/7 een stukje getypt over hutten bouwen.

Daarna zijn we in teams gaan bouwen, timmeren, zagen en inrichten. En zo ontstond de groep 3 hut. De kinderen hebben keihard gewerkt in de hitte, en de hulpouders ook! Bedankt!

Het resultaat blijft nog even tot de zomervakantie staan op het plein om van te genieten. De groep 3 klussers mogen trots zijn op zichzelf!