Hutten bouwen

• Groep 3 is bezig met het taal thema : ‘Een hut bouwen’. En natuurlijk kwam toen de vraag… gaan we ook echt een hut bouwen juf? Waarop ik volmondig ja zei! Wat een enthousiasme. Niet alleen vanuit de kinderen, maar ook vanuit ouders. Er werden allerlei spullen verzameld en afgelopen vrijdag hebben we samen een fantastische hut neergezet!

Eerst hebben we als voorbereiding een brainstorm gehad in de vorm van een placemat; wat hebben we nodig voor een hut? Ook hebben sommige kinderen met een maatje uit groep 6/7 een stukje getypt over hutten bouwen.

Daarna zijn we in teams gaan bouwen, timmeren, zagen en inrichten. En zo ontstond de groep 3 hut. De kinderen hebben keihard gewerkt in de hitte, en de hulpouders ook! Bedankt!

Het resultaat blijft nog even tot de zomervakantie staan op het plein om van te genieten. De groep 3 klussers mogen trots zijn op zichzelf!

En toen… was er een vlinder!

Groep 3 heeft sinds 2 weken huisdieren in de klas. Eigenlijk 2 dieren tegelijk! Want we hadden eerst eitjes, toen rupsen, nu zijn het poppen… en vandaag was het eerste echte Koolwitje in de bak te zien! Wauw! Komt vast door de goede verzorgers uit groep 3.

We hebben samen de eerste vlinder losgelaten. Wat was dat bijzonder!

We hebben de hele ontwikkeling gevolgd en daar ook allerlei opdrachten mee gedaan.

Zoals: schrijfdans met vlinders, de fases van de vlinder uittekenen en schrijven, vlinders knutselen…. en nog veel meer!

Groep 3 in museum Boijmans van Beuningen!

Vandaag is groep 3 op dierenspeurtocht geweest in het museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam. We ontdekten onder andere dieren in een trap, schilderijen en beelden. Maar er waren ook hele leuke andere dingen! Onze museumgidsen hebben veel verteld over de kunstwerken. Over de kleuren, gevoelens en wat een werk zou kunnen betekenen. Het was een leuk uitje! Dank aan de hulpouders/verzorgers die mee waren!

Konijnen op bezoek met thema Dieren in groep 3!

Vandaag had groep 3 twee bijzondere gasten in de klas. Vita had haar konijnen meegenomen!

In de klas gaat alles over dieren op dit moment, want wij zijn bezig met thema dieren van Lijn 3 (taal).

Vita en haar moeder hebben al onze vragen beantwoord over konijnen en we mochten ‘Woezel en Pip’ zelfs nog even aaien.

Koningsdag groep 3

Een feestelijke dag met veel sportieve kinderen! Eerst een gezond ontbijtje gegeten en daarna hebben de kinderen heel hard hun best gedaan met de sponsorloop. Ook al was het best wel warm, wat een toppers!

Taalles in de buitenlucht!

Groep 3 heeft vanochtend een deel van de taalles buiten gehad, want het was zulk mooi weer!

We deden een renspel waarbij de kinderen naar een woord beginnend met ge, be of ver moesten rennen.

Daarna hebben we zelf woorden beginnend met ge, be of ver verzonnen en opgeschreven met krijt.

Lang leve de lente!

Letterfeest in groep 3!

Thema feest is vandaag afgesloten en in groep 3 zijn alle bekende leesletters aangeboden (op de c,x,y en q na).

In de klas hebben we feestelijke leesfoto’s verzameld van leuke manieren waarop je kan lezen (in bad, voorlezen, op je kop, in de kast etc.) en er zijn leesvlaggen gemaakt. Bij ieder boek wat uit gelezen is door een kind ,werd de titel op het vlaggetje geschreven. De hele klas hangt vol met de leesslinger. Hij is super lang geworden.

Om feestelijk te vieren dat we alle letters hebben geleerd en om thema ‘feest’ af te sluiten hielden wij deze middag een letterfeest!

We zijn de middag begonnen met een letterspeurtocht. Door de school hingen de cijfers 1 tot 15 met daarbij raadsels en vragen. De kinderen moesten de antwoorden noteren op hun antwoordblad. Dit deden ze met behulp van een aantal kinderen uit groep 7. Iedereen was super enthousiast!

In de klas hebben we koekjes versierd met letters. Door middel van chocoladestiften. Ook hebben we letters van klei gemaakt, letterspelletjes gespeeld, lettertekeningen gemaakt, met de rollende letters gespeeld en lettermutsen gemaakt.

Aan het eind van de middag werden letterdiploma’s uitgedeeld met een gouden medaille.

Wat een kanjers!!

Zo’n storm kan ook heel leuk zijn!

Groep 3 heeft vandaag gespeeld met de storm. Met een eigen windsliertje werd er gedanst met de wind, er werd ontdekt waar de wind harder waaide: ergens hoog of juist laag en de kinderen lieten zelf het sliertje vliegen door te rennen. Ineens kwam een kind op het idee om het lintje aan een stokje te binden, fantastisch. Wat hadden wij een lol en stiekem hebben we ook veel geleerd over het weer. #natuurknap

Afscheid juf Dominique groep 3

Beste ouders en/of verzorgers van de leerlingen uit groep 3,

Vandaag nam ik met een lach en een traan afscheid in deze geweldige klas en daarmee sluit ik een periode vol mooie herinneringen af. Ik heb een waanzinnige tijd gehad als juf van deze 32 kanjers en ik zal dan ook zeker nog vaak aan deze tijd terugdenken. Het is voorbij gevlogen!

Ik wil u bedanken voor alle gezelligheid, voor alle lieve woorden en lieve cadeautjes, maar vooral voor het vertrouwen dat u in mij had.

Het komende halfjaar zal ik stage lopen bij meester Mitchel in groep 8 en daarmee is er gelukkig nog vaak even tijd voor een praatje en een dikke knuffel van en met de kinderen!

Het was een geweldige tijd! Ik zal het dan ook zeker missen! Lieve kids, ouders, opa’s en oma’s bedankt, mede dankzij jullie was de afgelopen tijd onvergetelijk.

Thema ‘mijn lijf’

In groep 3 zitten we midden in het thema ‘mijn lijf’ van taal. Juf Michelle had een hele zak met echte ziekenhuis spullen meegenomen… Dat was wel erg spannend en ook herkenbaar voor sommige kinderen die wel eens in het ziekenhuis zijn geweest!

Omdat ook Sint centraal staat in de klas, hebben we de twee thema’s maar op elkaar afgestemd! Resultaat: zieke pietjes en sintjes die verzorgd worden met ziekenhuisspullen, de binnenkant van een piet tekenen en lichaamsdelen van levensgrote pieten labelen. Er is veel gewerkt in groepjes en in tweetallen met deze opdrachten #samenknap #natuurknap