Een bijzonder verhaal schrijven

Vandaag hadden de kinderen een schrijfopdracht waarbij ze van tevoren niet wisten waar het over zou gaan.

Iedereen kreeg 3 gekleurde rondjes. Op het gele rondje moesten ze 2 personen zetten waarover het verhaal zou gaan, het paarse rondje waar het verhaal zich af zou spelen en het groene rondje wat er gebeurde.

Wat de kinderen niet wisten, was dat ze niet met hun eigen rondjes aan de slag zouden gaan, maar met de rondjes van een ander. Iedereen moest de rondjes inleveren en mochten daarna weer drie nieuwe rondjes van de tafel pakken.

Van deze rondjes moesten ze een nieuw verhaal maken. Wat hebben er een aantal gelachen met de rondjes die zij kregen.. Het zijn mooie, leuke, spannende, enge en grappige verhalen geworden.

Toen iedereen alles had ingeleverd, hebben een aantal kinderen hun verhaal voorgelezen aan de groep. Morgen zullen er nog een aantal kinderen hun verhaal voor gaan lezen.

Goed gedaan groep 6!