Een week in groep 7

Afgelopen week hebben we het eerste blok van spelling en rekenen afgerond. In de klas zijn we bezig met het zichtbaar maken van de doelen. Hierdoor wordt het voor de kinderen duidelijk waar ze naar toe werken. Dit doen we op verschillende manieren. Op het raam hangen de doelen van spelling en rekenen. De kinderen maken hierbij voorbeelden, zodat ze weten wat het doel inhoudt. Daarnaast hangen ook de woorden van de week op het raam.

We zijn ook verder gegaan met het thema. De kinderen zijn in groepjes aan de slag gegaan. Groep 7 gaat een poppenkastvoorstelling doen voor de kleuters. Hiervoor hebben ze natuurlijk poppen nodig, maar ook een script en spelers. Ieder kind heeft gekozen voor iets wat bij hem of haar past.

Vrijdag hadden we ook nog twee gasten. Thomas en Anna kwamen even langs en vertelden hoe het was op de Leeronderneming. Het was alsof ze niet weg waren geweest. Ze hebben even bijgekletst en deden ook nog even mee met de les.