Week van de pauzehap

Deze week is de ‘Week van de pauzehap’. Wij hebben van ik eet het beter een week vullend programma gekregen. In deze week gaan wij ontdekken hoe lekker het is om te kiezen voor gezonde tussendoortjes. De nadruk ligt vooral op het combineren en variëren van producten. We proeven verschillende nieuwe dingen, allemaal nieuwe smaakbelevingen.  De kinderen ontdekken wat voedingsstoffen en vezels doen voor hun lichaam en begrijpen daardoor wat het belang is van variëren en combineren. Tegelijkertijd ervaren ze hoe leuk het is om steeds iets nieuws te kiezen uit de Schijf van Vijf.

Gisteren hebben we witte druiven en blauwe bessen gegeten. De kinderen hebben hier hun eigen lekkere combinaties mee gemaakt. Het gaat er niet om of je veel eet, maar dat je verantwoord eet. Soms heb je aan een kleine pauzehap al genoeg, om er weer tegenaan te kunnen.
Vandaag hebben we komkommer met 100% pindakaas gegeten. De kinderen konden een stukje komkommer lekker dippen in de pindakaas. Het was aan het begin raar, maar uiteindelijk hebben ze het bijna allemaal geproefd en vonden ook veel kinderen het lekker.