Groep 6/7 weer gestart op het leerplein

Vandaag zijn we gestart met de 2e ronde van het leerplein. We zullen weer in 4 weken alle onderdelen doen.

De kinderen hebben vandaag in de keuken groentesoep gemaakt, hierbij hebben ze zelf alle groentes meegenomen, moesten oefenen met met de liters, milliliters en centiliters. De rekenbegrippen stonden centraal en uiteraard was het belangrijk om goed samen te werken.

Een ander onderdeel waren de Engelse spelletjes, de kinderen hebben dit gedaan onder begeleiding van een moeder. Alles werd zoveel mogelijk in het Engels gedaan, zo konden ze goed oefenen met het spreken van de Engelse taal.

In de techniekhoek was er een groep te vinden die erg fanatiek aan de slag gingen met het bouwen van een toren. De toren moest zo hoog mogelijk worden. Hij werd gemaakt van spaghetti en spekjes, maar de kinderen kwamen er achter dat het toch wel erg lastig was om een goede constructie te bedenken.

In de beeldknaphoek gingen de kinderen aan de slag met de eerst letter van hun naam. Deze hebben zijn moeten tekenen, uitknippen en opgeplakt op een wit vel. Vervolgens zijn zij kleuren gaan mengen met verf en hebben de rest om de letter helemaal geverfd. De eindresultaten zijn erg leuk geworden.

Alle hulpouders enorm bedankt voor jullie hulp!