Opening Kinderboekenweek en werken aan het thema sprookjes

Vandaag was de opening van de Kinderboekenweek. De kinderen waren vandaag dan ook helemaal in de sprookjes stemming. Een aantal kinderen kwamen dan ook verkleed naar school. We hadden zelfs een echte mime-speler in de klas!

Naast de gebruikelijke vakken, hebben we vandaag ook nog aan het thema “Sprookjes” gewerkt. De kinderen zijn aan de slag gegaan met de verwerking van hun eigen sprookjesboek. Zo was elk kind met zijn eigen knap bezig. Al deze dingen zullen de kinderen presenteren tijdens de kijkavond volgende week woensdagavond.
Als afsluiting van de dag was het Sprookjesbal. Wij waren samen met de groepen 5 en 6. Er werd vele leuke muziek gedraaid en de kinderen hebben lekker meegezongen en gedanst. Al met al een geslaagde opening van de kinderboekenweek.
Wij werken nog de hele week aan het thema Sprookjes.