Kerstwerkjes in groep 6

Nog iets minder dan een week en het is alweer kerstvakantie. Volgende week hebben we de kerstvoorstelling, het kerstdiner en sluiten we de week gezellig af.

Om de klas helemaal in de kerststemming te brengen, hebben we de afgelopen anderhalve week al veel kerstwerkjes gemaakt.

Kerst wandplaten: eerst gezamenlijk een woordweb maken over de Kerst. Vervolgens gingen de kinderen allemaal een woord opschrijven, tekenen en beschrijven wat de betekenis was van het woord.

Kersthuisjes: iedereen heeft zijn/haar eigen huisje gemaakt. Dit maakt het straks extra gezellig met het kerstdiner.

Kerst tekening: iedereen mocht een kerstfiguur maken met krijt. De kerstboom en het rendier waren favoriet. We hebben het in de vorm van een kerstboom opgehangen.

Blockposter: alle kinderen hebben een eigen “kleurplaat” gehad, deze mochten zij helemaal zelf inkleuren met krijt. Het leuke hiervan was, dat de kinderen niet wisten hoe het eindresultaat werd. Het was een samenwerkingsopdracht, maar toch ook individueel. De kinderen waren trots op hun eigen eindresultaat.