Groep 6 op bezoek bij het NME centrum “De Groene Draak”

Vanmiddag hebben de kinderen van groep 6 een leuke en leerzame middag gehad bij het NME centrum, de Groene Draak.

In het kader van de milieuweken, met het thema “Eten en zo” hebben de kinderen een tentoonstelling gezien met verschillende stands en hebben zij levend ganzenbord gedaan. De kinderen hebben veel geleerd en waren tijdens het ganzenborden erg fanatiek. De stands bestonden uit: groente en tuinafval, Fairtrade producten, het proces van tarwe naar brood, soorten afval en wat is gezond en niet gezond voor het milieu?

Als tussendoortje hebben de kinderen wat te drinken gekregen en een lekkere biologische appel!

Het was een erg geslaagde en leerzame middag. In de klas gaan we het tijdens Natuniek nog verder over hebben.

Meer foto’s zijn op de website te vinden.