Groep 6 naar de Oudheidkamer

Gisteren zijn wij naar de Oudheidkamer geweest.

Deze middag stond in het teken van Hoveniersbedrijf Aardoom. We hebben uitleg gekregen over wat het nou precies inhoud om een hovenier te zijn. Na de introductie over het hoveniersbedrijf, gingen we naar boven voor een stuk film over vroeger en hoe oud sommige beroepen dan wel niet zijn.

Alle kinderen waren druk aantekeningen aan het maken, om zo de vraag van de verteller te kunnen beantwoorden: Welke beroepen zie je in de film.

Vervolgens werden we opgesplitst in 2 groepen bij 2 vertellers. De groep die boven was kreeg uitleg over de moestuin en alles wat daar in kon zitten. Ook had hij verschillende groentesoorten meegenomen om te laten zien, ruiken en voelen.

De groep beneden kreeg de tentoonstelling te zien. Hier werd de geschiedenis van het hoveniersbedrijf verteld. Dit deed de verteller aan de hand van verschillende materialen, waaronder de ‘Rolls Royce’ van de grasmaaiers.

Druk met het maken van aantekeningen, luisterden de kinderen aandachtig wat de verteller te vertellen had.

Wat voor ons bijzonder is, is dat Aardoom straks op de Noord het groene speelplein aan gaat leggen en wij nu al heel veel weten over de hovenier!

Wij willen graag de Oudheidkamer bedanken voor de gastvrijheid en de leerzame middag!