Eerste keer leerplein van het schooljaar

Vandaag hebben de kinderen van groep 6 de eerste keer leerplein gehad van dit schooljaar. We werken in een circuit van 4 weken en hebben ook vier verschillende onderdelen.

– De kinderen maken macaroni en gaan daarna ook uitrekenen wat zij nodig hebben voor een grote groep en kunnen zij gewicht en inhoud omrekenen.

– De volgende groep heeft verschillende Engelse spelletjes gedaan, Twister, who is it? En nog veel meer leuke “games”.

– In de techniekhoek hebben de kinderen een brug gebouwd, dit hebben ze eerst op verschillende manieren uitgeprobeerd met papier en later mochten ze de gebouwen met Kapla nabouwen.

– Er zijn ontzettend mooie kunstwerken gemaakt met wasco en ecoline. Het thema herfst stond hierbij centraal. In elk vak mochten de kinderen iets anders tekenen en als laatst werd dit ingekleurd met verschillende kleuren ecoline.

De kinderen hebben een leuke en leerzame ochtend gehad.

Alle hulpmoeders, ontzettend bedankt voor jullie hulp!