Thema beroepen

Wat gebeurde er zoal bij de Gorilla’s de afgelopen weken….. Beroepen, wat zijn dat, wie kent een beroep en wat wil je later worden?
Er kwam een moeder vertellen over haar werk als apotheker in een ziekenhuis. Ademloos keken de kinderen toe hoe zij medicijnen in een infuus deed. Er mochten zelfs een paar kinderen helpen.

Een vader kwam over zijn werk als cardioloog vertellen. De kleuters mochten met een stethoscoop luisteren naar het kloppen van het hart en ze hielpen de dokter met het inspuiten van een “pijnstiller”. Een paar dagen ervoor hadden ze al in een echte ambulance gekeken, dus zij weten nu wat er gaat gebeuren als je 112 belt.

In de klas hebben we een kapsalon gemaakt waar we tijdens de werkles onze haren mooi kunnen laten maken. Ook hebben we een bakkerij waar je onze zelf gemaakte koekjes kunt kopen! Ook de “brandweer” kwam even langs. Wat is zijn helm zwaar zeg! Deze week komt ook nog een vader over zijn werk bij de politie vertellen. Dat wordt moeilijk kiezen…wat wil jij later worden?