De Verkenners

Op de Noord vinden we het belangrijk dat de kinderen zich veilig en vertrouwd in onze school voelen. We willen er zo vroeg mogelijk mee beginnen om dit gevoel aan kinderen te geven. Daarom zijn we een groep gestart voor peuters vanaf ongeveer drieënhalf jaar, die bij ons zijn ingeschreven. Deze kinderen mogen op woensdagochtend in de groep van De Verkenners komen. De peuters van De Verkenners maken spelenderwijs kennis met de juffen en klasgenootjes van de Noord, dit doen zij onder leiding van een pedagogisch medewerker van Yes!Kinderopvang en een vrijwilligster. Ze spelen samen in hun groep, gaan op bezoek bij de kleuters, verkennen het schoolplein en het speellokaal.

De Verkenners hebben zelfs een mascotte: Victor de Verkenner. Een leergierig en speels aapje dat de kinderen meeneemt in de nieuwe wereld van de basisschool. Als u meer wilt weten over de Verkenners dan kunt u hierover contact opnemen met Ingrid van Rookhuizen (directie@obsdenoord.nl).